31.10.2018 - GTC Series Liedolsheim 12h, SR

 EM racing Cheb zakončil první sezónu v GTC parádním výsledkem!

O víkendu 13.-14.října se jel poslední závod šestidílného seriálu vytrvalostních závodů německé série GTC (German Team Championship). Ve 21. sezóně šampionátu se jely závody: 12h Cheb, 1000km Oppenrod, 12h Templin, 3h+6h+3h Wittgeborn, 24h Wackersdorf a 12h Liedolsheim. Pro posun v celkovém pořadí v kategorii Trophy ze 4. místa na 3. jsme potřebovali porazit dva rychlé týmy. Při horším výsledku hrozil propad až na 6. místo v šampionátu.

Závod „GTC 12h Liedolsheim“ byl rozdělen do sobotních 7 hodin a nedělních 5 hodin. Těšili jsme se na novou trať (tedy pro nás). Trať v Liedolsheimu je naopak hodně stará. Je specifická tím, že jsou boxy uvnitř trati a jezdí se okolo - kolem stromů, plotů a betonové zdi oddělující protilehlé rovinky. Prostě pravý motokárový ráj: vypustíte tam 37 motokár a adrenalin v žilách mají napumpovaný nejen jezdci na trati, ale i všichni v boxech.  

kvalifikace:

Kvalifikace se nepovedla. 24. místo bylo naše zdaleka nejhorší umístění. Projevila se slabina chudších týmů – přechod na nové pneumatiky až v kvalifikaci a také jsme netrefili tlaky. Slunce zatopilo rychleji, než jsme čekali.

sobota 7 hodin:

O to věší překvapení nás čekalo, když v 10. kole zajel Emil nejrychlejší kolo závodu a v 15. kole ho ještě vylepšil! Protože jsme potřebovali dobrý výsledek, střídali se v závodě jen naši rychlíci Emil a Dan. Již během prvního stintu jsme jeli v první pětici, kde jsme se drželi až do večera. Objevovali jsme se i ve vedení závodu. V poslední hodině čekalo na Emila nemilé překvapení v podobě oleje v nejrychlejší zatáčce okruhu. „Objevil“ olejovou lajnu ve stopě jako první a vyletěl z trati. Na něj se sypaly další a další káry... Dopadlo to dobře. Nebyla žádná zranění, jen škody na technice. Den se dojel za Safety Kartem. Motokáry jdou na konci dne rovnou do parc fermé bez možnosti je prohlédnout. Stav motokáry jsme tedy konzultovali s Danem přes vysílačku. Ohnutá volantovka nebyla až takový problém, s tím si jezdci poradí. Už to znají z dřívějších závodů, co znamená volant nakřivo, a že to zatáčí do leva víc ztuha než doprava. Přenocovali jsme na 5.místě celkového průběžného pořadí.

neděle 5 hodin:

Až v neděli ráno při tlačení na předstartovní rošt jsme zjistili další, větší problém - řetěz vysušený prachem z únikové zóny a obalený jemným pískem. K tomu ještě motor nechtěl i přes všechny fígle naskočit a už nás vyháněl komisař z tratě do boxů. V poslední chvilce motor zavrčel a motokáry vyrazily. Ani nevím, jak jsem přeskočil ochrannou zeď.  Ihned, jak se otevřely boxy, jsme zajeli na střídání, vyprali jsme řetěz a pořádně ho namazali. Propadli jsme se sice v celkovém pořadí až k 15. místu, ale bylo to správné rozhodnutí. Na rozdíl od dalších postižených motokár, které řetěz ztratily, jsme díky úzkostlivé péči řetěz udrželi na rozetě a po 12 hodinách jsme dojeli šťastně do cíle. I když naše tempo díky protaženému, brzdícímu řetězu a rozhozené geometrii předku nebylo takové, jako v sobotu, dojeli jsme na pěkném 11. místě z 37 týmů, které stály na startu. V naší třídě Trophy jsme docílili pěkné 2. místo – náš nejlepší výsledek sezóny.  Nevětší radost jsme měli z nejrychlejšího kola závodu. Pohárů za umístění v závodě se ve třech kategoriích rozdává 15, ale pohár za nejrychlejší kolo dostane jenom jeden jezdec!

výsledek v sezóně 2018:

Již v prvním závodě v Chebu nás ředitel závodu Frank Jelinski (DTM, 13x 24h Le Mans, vítěz 24h Daytona, 1000km Dijon, 1000km Spa) přeřadil ze začátečnické kategorie BEBA Cup do kategorie ADAC Trophy. Emil zajel totiž v první kvalifikaci nejrychlejší kolo ze všech (trochu to v Chebu zná :). Náš původní cíl pro sezónu byl do 3. místa v BEBA Cupu a do 15.místa celkově. Díky mnoha správným lidem jsme „plán splnili a překročili“ i v těžší kategorii.

V sezóně GTC 2018 český tým EM racing Cheb obsadil v seriálu 3. místo v kategorii Trophy a 11. místo celkově.

poděkování:

Poděkování patří všem, kteří nám fandili, obzvláště firmě MS KART za odolnou a rychlou techniku (podvozek MS KART vyhrál i celkové pořadí série GTC – tým č. 34 MSC). Dále moc děkuji dobrým duším týmového zázemí – Danovým rodičům, bez nichž bychom nedokončili žádný závod, protože bychom padli dříve hlady. Uznání zaslouží i jezdci, kteří pomohli k pěknému výsledku v některém za závodů (Aleš Burger, Andrew Schmid, Jiří Vostoupal, Petr Záruba). Nejvíce práce odvedli hlavní týmoví jezdci (Emil Minář, Daniel Liščák), kteří odjeli fantasticky všechny závody a zasloužili se o parádní výsledek nejvíce. Speciálně musím za tým poděkovat hlavnímu mechanikovi Robertu Procházkovi, který za sezónu několikrát povyměňoval každou součástku, každý šroubek na motokáře. Díky němu jsme bez větších problémů jeli od startu do cíle a o to ve vytrvalostních závodech jde především. Odnášíme si spoustu zkušeností do další sezóny, kde chceme samozřejmě docílit lepší výsledek.

 

za tým EM racing Cheb „Team Manager“ Emil Minář

další informace na:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1604955

http://www.race-report.de/wp-content/uploads/2018/10/Ergebnisse-Liedolsheim.pdf

http://www.race-report.de/meisterschaft-2017/